Klantenservice medewerker

Een goede klantenservice medewerker is zeer belangrijk voor een onderneming. Een klantenservice medewerker is immers vaak de eerst persoon waarmee klanten te maken hebben, wanneer ze contact opnemen met een onderneming. Het is dus van groot belang dat een klantenservice medewerker een goede telefoonstem heeft. Een goede telefoonstem betekent dat een klantenservice medewerker beschikt over een rustige stem en duidelijk spreekt.
 

Klantenservice medewerker en de competenties

De klantenservice medewerker dient ook te beschikken over kwaliteiten die ervoor zorgen dat ook minder tevreden klanten goed geholpen worden. Niet iedereen is altijd even vriendelijk aan de telefoon, klanten bellen immers vaak wanneer ze een probleem hebben. Als het druk is, dan is het niet altijd te voorkomen dat zij een tijdje in de wacht hebben gestaan. Op dat moment zijn goede communicatieve eigenschappen onmisbaar voor iedere klantenservice medewerker.
 

Belangrijk voor de klanttevredenheid

Voorheen was een helpdesk of klantenservice vaak een sluitpost. Dit betekende in veel gevallen een slechte klantervaring. De service van veel ondernemingen is in de loop van de tijd op dit gebied in de meeste gevallen sterk verbeterd. Veel bedrijven hebben hun service aanzienlijk verbeterd door hier meer tijd en geld in te steken. Een klantenservice medewerker heeft tegenwoordig dan ook een hogere opleiding genoten dan vroeger. Dit zorgt ervoor dat zij veel beter in staat zijn om ook inhoudelijk de klant goed van dienst te zijn.
 

Ook parttime mogelijk

De functie van klantenservice medewerker is een uitdagende baan. Deze functie is uitstekend geschikt voor mensen die parttime willen werken. Door technische innovaties is het zelfs soms mogelijk om vanuit huis te werken. De meeste mensen werken echter in een call center.
 

SDG Facilities is uw flexibele partner

Wanneer u op zoek bent naar goed gemotiveerde en gekwalificeerde mensen, neem dan gerust contact met ons op. SDG Facilities is al jarenlang specialist in het detacheren van ervaren personeel op gebied van de facilitaire dienstverlening.